Code de sélection
Langue
$ads={1}
Diplôme
Type de contrat
Niveau de fonction
Type de recrutement
Durée
Lieu de travail
Temps plein/temps partiel
Jobinhoud
De directie 'Gezondheid en Bijstand aan Personen' omvat uiteenlopende beroepsprofielen: juristen, artsen, verpleegkundigen, gezondheidsspecialisten, enz. werken er naast elkaar. Haar strategische opdracht is streven naar een kwalitatief en voor iedereen toegankelijk geïntegreerd systeem voor gezondheid en bijstand aan personen in Brussel.
Deze directie wordt onderverdeeld naargelang de behandelde sectoren:
-
Gezondheid:
- Zorginstellingen (ziekenhuizen, psychiatrische verzorgingstehuizen, initiatieven van beschut wonen), patiënten rechten en eHealth;
- Eerstelijns- en ambulante zorg;
- Preventieve Geneeskunde (kankeropsporing, vaccinatie, enz.) en overdraagbare ziekten en dopingbestrijdingen en residuaire bevoegdheden.
- Bijstand aan Personen:
- Dakloosheid, jeugdbescherming en filmkeuring;
- Bijstand aan personen (diensten voor bijstand aan personen, diensten voor justitieel welzijnswerk, inburgering van nieuwkomers, schuldbemiddeling, voedselhulp, Roma's, niet gebruik van rechten, enz.) en sociale hulpverlening.
De attaché zal bij de directie 'Gezondheid en Bijstand aan Personen', meer bepaald bij de dienst 'Bijstand aan Personen', werken op het gebied van inburgering van nieuwkomers.
De attaché zal tot taak hebben om, met de steun van een multidisciplinair team, op autonome en proactieve wijze actief bij te dragen tot de ontwikkeling en de uitvoering van de bevoegdheden die aan de directie 'Gezondheid en Bijstand aan Personen' van de DVC zijn toegewezen.
Hij zal met name het integratiebeleid voor nieuwkomers in het Brussels Gewest helpen uitwerken en ontwikkelen, zowel op het vlak van de verplichting tot inburgering als op het vlak van de organisatie en de inhoud van het inburgeringstraject.
Verantwoordelijkheidsdomeinen
Als attaché gespecialiseerd in inburgering vereist de functie:
- De regelgeving rond inburgering, zowel op het vlak van de verplichting tot inburgering als op het vlak van de inhoud van het inburgeringstraject, helpen uitvoeren (met inbegrip van het IT-aspect ervan), de doeltreffendheid ervan evalueren en voorstellen doen ter verbetering ervan;
- Het aanspreekpunt zijn voor de diverse actoren, met name de gemeentes, de onthaalbureaus en de nieuwkomers;
- De handhavingsambtenaar bijstand verlenen in de procedures van administratieve sancties;
- De dossiers tot erkenning en subsidiëring van de onthaalbureaus opvolgen.
Als deskundig adviseur vereist de functie:
- Studierapporten, technische adviezen en aanbevelingen opstellen op basis van beargumenteerd en objectief onderzoek;
- Bijdragen aan de uitwerking en voortdurende verbetering van procedures in verband met het eigen expertisedomein;
- De aanverwante wetgeving of de wetgeving van andere entiteiten opvolgen, alsook de initiatieven die op andere beleidsniveaus worden genomen;
- Deelnemen of bijdragen aan opdrachten van informatie, controle en evaluatie van de betrokken competenties en vergaderingen;
- Kennis delen en collega's passend opleiden en informeren;
- Het aanspreekpunt zijn voor interne en externe vragen die een hoog expertiseniveau vereisen;
- Opstellen, of deelnemen aan het opstellen, van wet- en regelgeving met betrekking tot de door de cel/de directie behandelde materies.
Als informatiebeheerder vereist de functie:
- Kennis vergaren, verwerven en op peil houden door de ontwikkelingen van de regelgeving en de organisatie te volgen, de eigen deskundigheid en die van de collega's uitbreiden, met name door de eigen kennis te delen, alsook technische wijzigingen en aanpassingen aan de regelgeving;
- Bijdragen aan de uitwerking en voortdurende verbetering van werkinstrumenten (met name databanken);
- De uitwisseling van ideeën en informatie organiseren bij de directie, de DVC of met externe leden;
- Schriftelijke en mondelinge verslagen over de eigen opdracht en dossiers voorbereiden.
Als projectleider of projectmedewerker vereist de functie:
- Projectmethodes en -planningen opstellen of voorstellen om te voldoen aan de resultaten die behaald moeten worden;
- Projecten tot een goed einde brengen of aan projecten deelnemen door samen te werken en zijn rol op te nemen in het team;
- Voorstellen doen voor of deelnemen aan projecten om nieuwe beheersinstrumenten in te voeren bij de directie of om bestaande systemen te verbeteren;
- De planning, de tussentijdse resultaten en de eindresultaten opvolgen en daarbij de risico's beheersen en het budget naleven.
Als dossierbeheerder vereist de functie:
- De manier waarop de dossiers behandeld worden organiseren en controleren door de informatie te coördineren, de documenten in orde te brengen, informatie van het dossier te analyseren en op te zoeken (vragen om aanvullende informatie of verduidelijkingen, documenten, enz.);
- De grondige behandeling van de dossiers van nabij opvolgen, zodat fouten kunnen worden opgespoord en rechtgezet en de behandeling kan worden verbeterd.
Als vertegenwoordiger vereist de functie:
- De hiërarchische meerdere bijstaan en/of vervangen in de relaties met interne en externe partners om de visie en de waarden van de DVC en van de dienst door te geven;
- Bereikbaar zijn als contactpersoon voor de dienst;
- Een netwerk van contactpersonen ontwikkelen en goede relaties met partners onderhouden
Werkgever
De functie binnen de organisatie
De Diensten van het Verenigd College (DVC) vormen de administratie van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie.
Met de opdracht het leven van alle Brusselaars op sociaal en gezondheidsvlak te verbeteren, streven ze ernaar de referentieadministratie te worden in deze materies.
Concreet interesseren de DVC zich meer specifiek voor:
- Iedereen die gebruik maakt van de diensten van de instellingen voor gezondheid en bijstand aan personen op het Brusselse grondgebied (sociale hulp, nieuwkomers, jeugdbescherming, ouderen, enz.);
- Alle sporters die deelnemen aan evenementen in Brussel of deel uitmaken van de Brusselse "doelgroep" in het kader van de dopingbestrijding;
- Personen die besmet zijn of kunnen zijn met een besmettelijke ziekte;
- De eerstelijnszorg (huisartsen, enz.) en honderden instellingen en tweetalige diensten (ziekenhuizen, OCMW's, zorgdiensten, opvangcentra, enz.) die actief zijn in de gezondheidszorg en bijstand aan personen in het Brussels Gewest.
De DVC brengen een honderdtal medewerkers bijeen in een actieve, tweetalige administratie waar deskundigheid, zin voor samenwerking, gelijke behandeling en zorg voor dienstverlening aan burgers de kernwaarden zijn.
De Diensten van het Verenigd College van de GGC bestaan uit vier directies, een dienst Communicatie en een studiedienst:
- 'Gezondheid en Bijstand aan Personen';
- 'Controle': controleert de door de GGC erkende of gesubsidieerde instellingen administratief en financieel;
- 'Coördinatie en Procedures': levert transversale diensten om de andere directies te ondersteunen (HRM, administratieve coördinatie, juridische dienst);
- 'Begroting en Financiën': controleert de naleving van de vastgestelde budgetten en het goede beheer van de uitgaven;
- Het 'Observatorium voor Gezondheid en Welzijn': een studiedienst.
https://www.ccc-ggc.brussels/nl
Competenties
Gevraagd diploma :
De kandidaat voor een functie als attaché 'inburgering van nieuwkomers' moet in het bezit zijn van een diploma van het hoger onderwijs van het lange type.
Ervaring :
- Kennis van het inburgeringsbeleid, het vreemdelingenrecht en de diversiteit in het Brussels Gewest is een pluspunt ;
- Ervaring binnen een publieke administratie of kennis van publieke administratie is een pluspunt;
- Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt.
Aanbod
- Weddeschaal A101 [min. 45.575,72 €; max. 81.135,94 €] geïndexeerd volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (1,9999 op 01/01/2023);
- Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag (met een aftrek van 1,09 euro);
- Hospitalisatieverzekering, inclusief kind(eren) en echtgeno(o)t(e) (tot en met 66 jaar);
- Gemakkelijke bereikbaarheid met het openbaar vervoer;
- Gratis openbaar vervoer van en naar het werk;
- Mogelijkheid tot het verkrijgen van een fietsvergoeding en/of een Villo!-abonnement;
- Flexibele dienstregeling voor de 38-urige werkweek;
- Mogelijkheid tot telewerken;
- 35 verlofdagen per jaar;
- Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, sportieve, recreatieve of feestelijke aard);
- Talrijke opleidingsmogelijkheden;
- Mogelijkheid om interessante tweetaligheidstoelagen te verkrijgen.
Procedure
Aanwervingsprocedure
De kandidaten moeten vooraf een schriftelijke test afleggen, op afstand, om hun technische vaardigheden te beoordelen. Deze test duurt 45 minuten en moet uiterlijk om 16u de dag voor het sollicitatiegesprek afgewerkt en ingediend zijn.
Het selectiegesprek vindt plaats ten overstaan van een selectiecommissie die de test zal hebben ontvangen en doorgenomen. Het gesprek duurt ongeveer 45 minuten en heeft als doel de beroepsbekwaamheden te analyseren in relatie tot de vereisten van de functie, de kennis van onze administratie alsook de motivatie, interesses en affiniteiten met het werkterrein.
Sommige vragen tijdens het selectiegesprek worden geformuleerd volgens de STAR-methode. Om deze methode te leren kennen, nodigen wij je uit om deze door 'Werken voor' voorgestelde video te bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=V9hiM2zfBsA
De persoonsgegevens die in het kader van deze vacature worden meegedeeld, zijn uitsluitend bestemd voor de aanwerving voor de hierboven beschreven functie. De informatie zal alleen worden verwerkt ten behoeve van deze vacature en zal in geen geval aan derden worden doorgegeven. De DVC van de GGC zullen deze gegevens dan ook niet langer bewaren dan nodig is om deze aanwerving te verwerken. Indien u vragen hebt over gegevensbescherming, of indien u uw gegevens wenst te corrigeren of bezwaar wenst te maken, aarzel dan niet contact op te nemen met de verantwoordelijke voor gegevensbescherming op het volgende adres: dataprotection@ggc.brussels.
Solliciteren
Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten:
- het referentienummer van deze procedure: 2023_BE_A1_17
- een motivatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de functie;
- een bijgewerkt CV.
Elke kandidaatstelling moet verzonden worden naar jobs@ggc.brussels voor 14/07/2023 voor 18u. Alle informatie betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Mevr. Tiffany Pauwels, Administratief assistente - Dienst HR 02/552 01 11 of Mevr. Charlot Simoens, Administratief assistente - Dienst HR 02/552 01 33.
Alleen volledige sollicitaties (cv en motivatiebrief) worden in aanmerking genomen. Een eerste selectie zal worden gemaakt op basis van de ontvangen sollicitaties. Kandidaten die het beste aan het vereiste profiel voldoen, worden telefonisch uitgenodigd voor een gesprek met een selectiecommissie. Deze gesprekken zullen plaatsvinden van 24/07/2023 tot 31/07/2023, op afstand of in persoon, afhankelijk van de van kracht zijnde gezondheidssituatie. Uitstel van datum is niet mogelijk.
Extra info
Als u een handicap hebt en bepaalde aanpassingen nodig hebt om aan de selectieprocedure te kunnen deelnemen, kunt u vóór 14/07/2023 contact opnemen met mevrouw Sara Nobels, hetzij per e-mail snobels@ggc.brussels, hetzij per telefoon 02/563.56.79.
Prendre contact
Sur le contenu de la fonction
- Nobels SaraGemeenschappelijke Gemeenschapscommissiejobs@ggc.brussels