DIENSTHOOFD BEVOLKING - VREEMDELINGEN EN SOCIALE ZAKEN (M/V/X) [Belgium]


 

Bedrijfsdetails

Het Gemeentebestuur van Vorst is op zoek naar een diensthoofd Bevolking – Vreemdelingen – Sociale Zaken (m/v/x).

Functie

Opdracht van het departement Burgerzaken

$ads={1}

Het departement Burgerzaken heeft als opdracht de burgers te onthalen en hun aanvragen te behandelen, waarbij ze tegelijkertijd bijdragen aan de permanente verbetering van het imago van de gemeente en instaan voor een kwaliteitsvolle dienstverlening.

Opdracht van de diensten Bevolking - Vreemdelingen en Sociale Zaken

De dienst Bevolking bereidt verschillende administratieve documenten voor, zoals gezinssamenstellingen, paspoorten, rijbewijzen ..., levert deze af aan de burger en houdt de daarmee verband houdende registers bij.

De dienst Vreemdelingen bereidt de administratieve documenten voor buitenlandse burgers voor, levert ze aan hen af, beheert hun verblijfsdossiers en houdt de daarmee verband houdende registers bij.

De dienst Sociale Zaken is verantwoordelijk voor de dossiers inzake laatste wilsbeschikking, taxicheques, parkeerplaatsen voor personen met een handicap, ...

Opdracht

Als diensthoofd (m/v/x) zorg ik voor de operationalisering van de strategische doelstellingen, in samenwerking met het departementshoofd (m/v/x).

Ik leid de dienst om de operationele doelstellingen te bereiken, in overeenstemming met de wetgeving/regelgeving. Ik leg de nadruk op de menselijke aspecten door de motivatie en de ontwikkeling van de medewerkers alsook de mobilisering van de teams te bevorderen.

Ik draag bij tot de uitbouw van een gemeenschappelijke cultuur rond fundamentele waarden met het oog op een kwaliteitsvolle dienstverlening aan de burgers.

Activiteiten

De strategie operationaliseren

  • De werking van de dienst analyseren en optimaliseren in samenwerking met het departementshoofd (m/v/x)
  • Operationele doelstellingen van de dienst voorstellen die stroken met de strategische doelstellingen
  • De projectenportefeuille beheren
  • Deelnemen aan de uitvoering van de interne controle met de referentiepersoon voor interne controle (m/v/x)
  • Rapporteren aan het departementshoofd (m/v/x)
  • Aanbevelingen doen die betrekking hebben op het expertisedomein

De dienst leiden

  • De dienst coördineren
  • Het werk organiseren en verdelen
  • Het personeelsbestand beheren
  • De begroting beheren
  • De medewerkers motiveren voor de te bereiken doelstellingen en resultaten
  • De verwezenlijkingen en resultaten van de dienst evalueren
  • Het beleid inzake welzijn op het werk toepassen in samenwerking met de IDPB
  • Informatie onder de medewerkers verspreiden

Aan personeelsmanagement doen

  • De functiebeschrijvingen van de rechtstreekse medewerkers bijwerken met het departement HR
  • De rechtstreekse medewerkers aanwerven
  • De inwerking van nieuwe medewerkers organiseren
  • De ontwikkeling en de vaardigheden van de rechtstreekse medewerkers (vorming, mobiliteit, evaluatie, benoeming, loopbaan) ondersteunen
  • Het opleidingsplan superviseren
  • Individuele doelstellingen vastleggen en evalueren
  • Interviews afnemen

Het administratieve beheer verzekeren

  • De dossiers en gegevens beheren
  • Documenten opstellen

Profiel

Als kandidaat voor een aanwerving op basis van een contract van onbepaalde duur in de hoedanigheid van attaché (niveau A)

Deelnemingsvoorwaarden

Diploma van master (tweede cyclus van het universitair onderwijs) of van gelijkgesteld hoger onderwijs

Ervaring

3 jaar anciënniteit in een leidinggevende of omkaderende functie.

Beroepservaring bij de overheid is een troef.

Vereiste documenten

Uittreksel uit het strafregister dat maximaal 3 maanden oud is

Kopie van het diploma

Motivatiebrief

In voorkomend geval: kopie van het Selor-taalbrevet

Als contractueel / statutair personeelslid dat een overplaatsing aanvraagt in de hoedanigheid van attaché (niveau A)

Deelnemingsvoorwaarde

Aangeworven of benoemd zijn in de hoedanigheid van attaché (niveau A)

Noodzakelijk document

Motivatiebrief

Als statutair personeelslid dat een bevordering aanvraagt

Deelnemingsvoorwaarden

Een vastbenoemd personeelslid zijn met een niveauanciënniteit van minstens 3 jaar op niveau B of een anciënniteit van 5 jaar op niveau C.

Noodzakelijk document

Motivatiebrief

Gezocht profiel:

Technische vaardigheden

  • Nieuwe Gemeentewet
  • Regelgeving van de dienst
  • Regelgeving inzake overheidsopdrachten
  • Gemeentereglementen
  • Technieken voor teammanagement
  • Instrumenten voor planning en opvolging
  • Vergaderingen voorzitten en in goede banen leiden
  • Communicatietechnieken
  • Werking van een gemeentebestuur
  • Kennis van de gemeentediensten
  • Een complexe, technische en specifieke boodschap begrijpen en overbrengen
  • Een presentatie geven
  • Spreken voor een publiek
  • Technieken voor conflictbeheer
  • Beheersing van de bureauticatools die noodzakelijk zijn voor de goede uitoefening van de functie (Word, Excel, Powerpoint, Outlook, ...) en van specifieke software (BOS, e-budget, Phénix)
  • Kunnen werken met inachtneming van het wettelijke kader en de deontologie van de functie

Gedragscompetenties

  • Professioneel en integer handelen
  • Resultaatgericht zijn
  • Samenwerken

Taal

  • Perfecte beheersing van het Nederlands of het Frans en kennis van de andere taal (in het bezit zijn van een taalbrevet van Selor of bereid zijn dit te behalen)

Aanbod

  • Samenstelling van een reserve:
    • Ofwel voltijds contract (36u/week) voor onbepaalde duur
    • Ofwel overplaatsing via interne mobiliteit
    • Ofwel definitieve bevordering na een periode van bevordering op proef van één jaar
  • Verloning volgens de barema’s van het plaatselijk openbaar ambt (niveau A1)
  • Mogelijkheid tot inachtneming van de anciënniteit uit de privésector (max. 4 jaar) en uit de openbare sector (zonder beperking)
  • Tweetaligheidspremie op basis van Selor-attest
  • Terugbetaling (100 %) van de kosten voor openbaar vervoer – vakantiegeld – eindejaarstoelage – flexibel verlofsysteem – maaltijdcheques
  • Mogelijkheid tot het volgen van vormingen

  • Online op:do 22 juni 2023
  • Solliciteer tot en met:di 4 juli 2023
  • Locatie: Vorst

Administration communale de Forest - Gemeentehuis van Vorst

Rue du Curé2 - Pastoorsstraat 2
1190 Forest/Vorst
België

  • Tel: 02/370.22.11

Interesse?

Voor meer informatie:
Bel KARIN MERTENS
op het nummer: +32 2 370 22 44

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال