$ads={1}
Ben je gebeten door veiligheid en kijk je ernaar uit om advies te geven over dit thema? Heb je goesting om aan de slag te gaan in een maatschappelijk geëngageerde en een tikkeltje eigenwijze hogeschool?
Lees dan zeker verder!
Jouw job
Ter vervanging van een collega is het team van onze dienst Interne Preventie, Milieu en Welzijn op zoek naar een adjunct-preventieadviseur. Liggen preventie en milieu je nauw aan het hart en ben je gedreven om je expertise in die domeinen verder uit te bouwen? Dan is dit misschien wel de job die je zoekt!
Onze dienst Interne Preventie, Milieu en Welzijn ondersteunt de uitbouw van een preventiebeleid en de ontwikkeling van een milieuzorgsysteem binnen HOGENT, op basis van de geldende welzijns- en milieuwetgeving. Eén van de voornaamste taken van de dienst is het formuleren van voorstellen en het geven van preventief advies in samenwerking met de externe preventiedienst, de veiligheidscoördinator en andere externe deskundigen.
Als adjunct-preventieadviseur werk je samen met je collega’s actief mee aan de uitvoering van het beleid inzake veiligheid en gezondheid op het werk. Je geeft personeelsleden en studenten gericht advies op het vlak van preventie, werkt mee aan de jaarlijkse werkplaatsbezoeken en maakt veiligheidsinstructiekaarten en werkpostfiches op. Je registreert en onderzoekt arbeidsongevallen, incidenten en bijna-ongevallen op de werkvloer, en werkt verbeteringsvoorstellen uit. Je stelt arbeidsmiddelen in dienst conform de principes van de drie groene lichten. Je neemt regelmatig deel aan werfvergaderingen en verleent specifiek advies bij renovatie- en bouwprojecten. Tenslotte sta je in voor het organiseren en geven van interne opleidingen omtrent veiligheidsthema’s. Op regelmatige basis neem je actief deel aan overlegmomenten op verschillende niveaus binnen de organisatie waaronder het overlegcomité voor Preventie en Bescherming op het werk.
Jouw profiel
Aan welke voorwaarden voldoe je?
Om in aanmerking te komen voor deze vacature, voldoe je aan onderstaande toelatingsvoorwaarden op het moment van jouw sollicitatie:
- Je bent een personeelslid van HOGENT.
- Je voldoet aan de bepalingen van artikel V. 106 van de Codex Hoger Onderwijs van 20 december 2013, inzake toegang tot de ambten.
- Je bent minstens in het bezit van een diploma van bachelor, of gelijkgeschakeld, of gelijkwaardig.
- Je beschikt op datum van kandidaatstelling ten minste over een attest van preventieadviseur niveau 2. Heb je een attest van preventieadviseur niveau 1, dan kan je ook deelnemen aan de selectieprocedure.
- Uit jouw CV blijkt dat je minstens 2 jaar relevante ervaring hebt als preventieadviseur niveau 2. Heb je minstens 2 jaar werkervaring als preventieadviseur niveau 1, dan kom je ook in aanmerking.
Waarom ben jij de kandidaat die we zoeken?
- Je bent enthousiast en gemotiveerd voor deze job.
- Je kan je identificeren met de waarden van HOGENT.
- Preventie, milieuzorg en welzijn liggen je nauw aan het hart. Je bent op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving binnen die domeinen, en bent gedreven om je expertise verder uit te bouwen.
- Je hebt kennis en ervaring met het coördineren van het gevaarlijk afvalbeleid.
- Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en bent besluitvaardig. Je werkt vanuit een oplossingsgerichte attitude. Moeilijkheden weet je om te bouwen in opportuniteiten. Je legt daarbij de nodige pragmatiek aan de dag.
- Je werkt zelfstandig, maar bij moeilijkheden aarzel je niet om de hulp of expertise van de collega’s in te roepen.
- Je werkt gestructureerd en nauwkeurig en kijkt ernaar uit om je vast te bijten in het administratieve luik van de job.
- Je communiceert helder en genuanceerd. Je bent empathisch, legt vlot contact met verschillende gesprekspartners en gaat adequaat om met weerstand.
- Je bent een echte teamspeler en gericht op samenwerking.
- Je bent flexibel en past je binnen je functie aan veranderingen in opdrachten en werkomstandigheden aan.
- Je volgt zelf regelmatig opleidingen en bijscholingen m.b.t. preventiethema’s en bouwt een professioneel netwerk uit.
Wat zijn extra troeven voor deze job?
- Je beschikt over een attest van milieucoördinator A of B of je bent bereid dit op korte termijn te behalen.
Ons aanbod
Wij beiden een voltijdse (100%) statutaire aanstelling in een niet-vacante betrekking, ter vervanging van een collega die een andere functie opneemt binnen HOGENT. Je aanstelling start zo snel mogelijk, tot terugkeer van de collega en uiterlijk voor een periode van 1 jaar. Wordt de aanstelling van de collega die je vervangt verlengd, dan kan jouw aanstelling ook verlengd worden op basis van een positieve evaluatie.
Je verloning is op maat van aantoonbare relevante ervaring, aangevuld met klassieke werkmiddelen zoals een laptop. Je verloning situeert zich in de klasse B, tussen de salarisschaal B11 (minimum) en de salarisschaal B22 (maximum). Afhankelijk van het bedrag van je loon en je gezinstoestand, wordt je loon aangevuld met een haard- of standplaatstoelage. Meer info over de salarisschalen vind je hier.
Naast eventuele geldelijke anciënniteit uit de openbare sector kunnen diensten uit de privésector verrekend worden in de geldelijke anciënniteit. Toekenning ervan gebeurt aan de hand van tewerkstellingsattesten en na onderzoek van je dossier.
We bieden daarnaast een internetvergoeding van €20 per maand. Het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer is gratis. Als je met de fiets komt, krijg je hiervoor een vergoeding. Daarnaast bieden we je 36 vakantiedagen per volledig kalenderjaar voor een voltijdse betrekking, een aantrekkelijk sportaanbod, en een personeelskaart met extra voordelen. Binnen HOGENT is een mogelijkheid om twee dagen per week te telewerken.
Interesse?
- Solliciteer voor deze vacature ten laatste op 29-08-2023, via onderstaande knop “solliciteren”, met toevoeging van jouw curriculum vitae, een motivatiebrief en je attest van preventieadviseur niveau 1 of 2 en eventueel milieucoördinator A of B. Vermeld je periodes van tewerkstelling zo nauwkeurig mogelijk in je cv (met exacte start- en einddata). Enkel tijdige en complete sollicitaties zijn geldig.
- We maken een preselectie op basis van de toelatingsvoorwaarden en jouw profiel.
- Als je voldoet, nodigen we je uit voor een selectiegesprek, waarin je je motivatie, ervaring en competenties kunt tonen. Je zal de uitnodiging voor een gesprek per mail ontvangen, na afloop van de publicatie. Voorafgaand aan het selectiegesprek ontvang je een case. Tijdens het gesprek zal gevraagd worden jouw oplossing/uitwerking te presenteren.
- Als je geselecteerd bent, bezorg je ons nog enkele documenten (tewerkstellingsattesten, diploma, uittreksel uit het strafregister,...).
- Veel succes in je nieuwe job!
HOGENT wil de samenleving waarvoor ze zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of functiebeperking.
Heb je een beperking en kan een aanpassing je helpen om jou een aangename sollicitatie-ervaring te bezorgen? Laat het ons zeker weten!
Vragen?
Voor inhoudelijke vragen over deze betrekking kan je terecht bij Yves Ronsse, waarnemend diensthoofd Interne Preventie, Milieu en Welzijn. Dit kan via e-mail (yves.ronsse@hogent.be) of telefonisch (0477 78 29 29).
Voor praktische en technische vragen (selectieprocedure, loon,…) kan je terecht bij Sylke Besbrugge, HR Partner. Dit kan via e-mail (sylke.besbrugge@hogent.be) of telefonisch (0473 49 22 77).